Բնագիտություն

Ստորերկրյա ջրեր

  1. Ի՞նչ են ստորերկրյա ջրերը: Ինչպե՞ս են դրանք առաջանում։
  2. Երկրի ընդերքում գտնվող ջրերը կոչվում են ստո­րերկրյա ջրեր: Ստորերկրյա ջրերը գոյացել են Երկրի մակերևույթից անձրևաջրերի և հալոցքային ջրերի ներծծման և կուտակման հետևանքով:
  3. Որո՞նք են ջրաթափանց և ջրամերժ ապարները:
  4. Երկրակեղևը կազմող ապարները, ըստ ջուրն իրենց միջով անցկացնե­լու հատկության, բաժանվում են երկու խմբի՝ ջրաթափանց և ջրամերժ:   Ջրաթափանց են այն ապարները, որոնց միջով ջուրը հեշտությամբ անցնում է, օրինակ՝ տուֆը, ավազը և այլն:  Ջրամերժ են այն ապարները, որոնց միջով ջուրը չի ներծծվում: Այդ ա­պարներից են մարմարը, կավը և այլն:
  5. Ստորերկրյա ջրերը երկրակեղևում ըստ իրենց տեղադիրքի ի՞նչ տեսակների են լինում:
  6. Աղբյուրներ: Աղբյուրներն առավել շատ տարածված են հրաբխային շրջաններում: Բարձր լեռներում ներծծված տեղումները և հալոցքային ջրե­րը, անցնելով լավային ճեղքերով և հանդիպելով թույլ թեքություն ունեցող ջրամերժ ապարաշերտի, դուրս են գալիս Երկրի մակերևույթ՝ որպես քաղց­րահամ, սառնորակ  և  մաքուր աղբյուրներ:
  7. Ի՞նչ են աղբյուրը, գեյզերները,  ջուրը:
  8. Աղբյուրներ: Աղբյուրներն առավել շատ տարածված են հրաբխային շրջաններում: Բարձր լեռներում ներծծված տեղումները և հալոցքային ջրե­րը, անցնելով լավային ճեղքերով և հանդիպելով թույլ թեքություն ունեցող ջրամերժ ապարաշերտի, դուրս են գալիս Երկրի մակերևույթ՝ որպես քաղց­րահամ, սառնորակ  և  մաքուր աղբյուրներ:
  9. Ստորերկրյա ջրերը, երկրակեղևում անցնելով տարբեր ապարաշերտերի միջով, իրենց մեջ լուծում են զանազան հանքային նյութեր, աղեր, գազեր և դուրս են գալիս Երկրի մակերևույթ որպես հանքային աղբյուր­ներ:
  10. Հանքային աղբյուրների ջրերն ունեն բուժիչ հատկություն: Մեր երկրում հայտնի են Ջերմուկի, Արզնու, Բջնիի հանքային աղբյուրները: Աղբյուրները կարող են լինել տաք և սառը: Հանքային տաք ջրերը կոչվում են ջերմուկներ:
  11. Երկրի ընդերքից պարբերաբար տաք ջուր և գոլորշի շատրվանող աղբ­յուրները կոչվում են գեյզերներ: Գեյզերներ շատ կան Կամչատկա թերակղզում:
  12. Ի՞նչ նպատակներով են օգտագործվում ստորերկրյա ջրերը:
  13. օգտագործում են կենցաղային և այլ նպատակների համար:

Գետեր լճեր

1. Ի՞նչ է գետը:

Գետը ջրային համակարգ է, որն ունի իր առանձին մասերը: Գետերը, լճերը,  աղբյուրները համարվում են ցամաքային ջրեր:
2. Ի՞նչ մասերից է բաղկացած գետային համակարգը:

Երկրի մակերևույթի այն ձգված գոգավորությունը, որի ցածրադիր մասով հոսում է գետը, կոչվում է գետահովիտ, իսկ գետահովտի ամենացածր մասը՝ հուն:  Այն տեղը, որտեղից սկիզբ է առնում գետը, կոչվում է ակունք: Ակունք կարող են լինել աղբյուրը, լիճը: Օրինակ՝  Սևանա լիճը Հրազդան գետի ակունքն է:
3. Գետերի սնման ի՞նչ աղբյուրներ գիտեք: Բերեք օրինակներ:

Այն տեղը, որտեղ գետը թափվում է մեկ ուրիշ գետի, լճի, ծովի մեջ, կոչվում է գետաբերան: Օրինակ՝ Հրազդանի գետաբերանն Արաքս գետն է:


4. Ի՞նչ տարբերություն կա հորդացման և վարարման միջև:

Գետի ջրի մակարդակի բարձրացումը կոչվում է հորդացում:

Գետի ջրի մակարդակի հանկարծակի, կարճատև բարձրացումը` տեղատարափ անձրևներից կամ ինտենսիվ ձնհալքից, կոչվում է վարարում:

Խմբավորի՛ր  օգտակար հանածոները.
պղինձ, կավ, մարմար, ոսկի, նավթ, ավազ, ալմաստ, կրաքար, զմրուխտ, քարածուխ, արծաթ, տուֆ,  բնական գազ, փիրուզ, երկաթ, բազալտ, այլումին, օպալ

շինանյութ-  կավ,մարմար,  ավազ, տուֆ,           

վառելիք   -նավթ,քարածուխ,բնական գազ,

մետաղ  —   պղինձ, կրաքար,  երկաթ,բազալտ,ալյումին,

  թանկարժեք  քար-ոսկի,ալմաստ,զմրուխտ,արծաթ,

ՀԱՐԹԱՎԱՅՐԵԼ,ԲԼՈՒՐՆԵՐ ,ԼԵՌՆԵՐ

Հարցեր և առաջադրանքներ
1. Ի՞նչ է հարթավայրը:

Մայրցամաքների հարթ և ընթարձակ տարածություննեը անվանում են հարթավայրեր:


2. Ի՞նչ է բլուրը:

Հարթավայրերում բարձր տեղամասերը անվանում են բլուրներ:Նրանք ունեն ստորոտ,լանջ և գագաթ:


3. Ի՞նչ է լեռը և ինչո՞վ է տարբերվում բլրից:

Լեռները ինչպես բլուրները հարթավայրերից բարձր տեղամասի վրա են գտնվում,ունեն ստորոտ ,լանջ և գագաթ,տարբերվում է բլուրից նրանով ,որ ավելի բարձր են նաև ծովի մակարդակից
4. Ի՞նչ մասեր ունեն բլուրը և լեռը:

Ստորոտ,լանջ և գագաթ:


5. Ինչո՞վ են առանձնահատուկ լեռնահովիտները:

Լեռների արանքում գտնվող ցածր ու հարթ տարածքների վրա լեռնահովիտներում կառուցվում են բնակելի տներ,այստեղ մարդիք ապրում են մշակում եմ հող ,պահում կենդանիներ,իսկ լեռնեում զբաղվում են անասնապահությամբ ,քանի որ արոտավայրերը շատ են:
6. Ինչո՞վ են զբաղվում մարդիկ հարթավայրերում և լեռներում: Պատմիր ձեր բնակավայրում ապրող մարդկանց զբաղմունքների մասին:

Այստեղ կառուցվում են բնակարաններ, դպրոցներ,մակպարտեզներ և մարդիկ մշակում են հողեր:Պահում կենդանիներ:

Մեր բնակավայրում շատ քիչ ,հեռու և բարձ են լեռները նրանք մոտ չեն մեր բնակավայրին:Մեր բնակավայրում կան շատ շենքներ ,դպրոցներ ,մանկապարտեզներ,խանութներ ,բանկեր,այգիներ:Մարդիկ ապրում են զբոսնում,աշխատում և սովորում :

Լրացնել բաց թողնված բառերը՝

Այս մայրցամաքը  Աֆրիկա են անվանել հին հռոմեացիները՝ տեղաբնիկ «աֆարիկ» ցեղի անունով:  Ըստ զբաղեցրած տարածքի՝ Աֆրիկան երկրագնդի  երկրորդ մայրցամաքն է՝  Եվրասիայից հետո:

Սահարան  աշխարհի ամենամեծ անապատն է:

Նեղոսը  աշխարհի ամենաերկար գետն է:

Աֆրիկյան սավաննաներում բնակվում են ռնգեղջյուր , ընձուղտ ,  զեբր ու բորենի , կենդանիների արքան՝ առյուծը  և ցամաքային ամենախոշոր կենդանին՝ աֆրիկյան փիղը :

Երկիր մոլորակի բնության բազմազանությունը.. հարցերի պատասխանները

Ի՞նչ է բնությունը, և որո՞նք են նրա բաղադրամասերը

<Մեր  շրջպատող  ծառեն են,  ծաղիկները  երկնինքը,  լեռները,  գետերը, օվկիանոսները:

Բեր Երկիր մոլորակի բնության բազմազանության օրինակներ:

<Ծաղիկների  հոտը  ,ծառերի  տերևների  գույները, աշխարհի  տարբեր  մասերում ՝ ծառերը,  ծաղիկները , խոտերը  տարբեր  տեսակների են լինում:

Քո շրջապատից բեր բնության վրա մարդու ազդե­ցության օրինակներ:

<Մարդը  բնության  վրա  ազդում  է  լավ  և վատ

<Լավի  օրինակներ — ծառեր  տնկելը,  խնամելը,  ջրելը

<Վատրի  օրինակները-   ծառերը  վառել , կտրել , կենդանիներին  սպանել ,  ջրերը   թունավորել,կենդանիներին  տանջել

Ինչո՞ւ է անհրաժեշտ լավ ճանաչել բնությունը:

<Որ ճիշտ  խնամեն  բնությունը և հոգ տանեն բնության մասին:

Բնագիտական փորձ

Պատրաստվում եմ Սուրբ Զատիկին


Բույսի աճեցումը

Ես շատ եմ սիրում բուսեր ունենալ,խնամել, աճեցնել,հատկապես շուտով Զատկի տոնն է կարելի է պատրաստվել:

Բույսերի կառուցվածքը

Տեսանյութում ես պատմում եմ բույսերի մասին և թե ինչքան կարևոր են մեր մոլորակի համար:

Բույսերի կառուցվածքը

Իսկ սրանք բույսի մարմնի մասերն են