Մայրենի


Եղնիկը

Մի գիշեր,- մի քամի գիշեր էր,- սարերից անսանձ փչում էր քամին, դուռն ու պատուհանները ծեծում ու ծեծկում: Պարզ լսվում էր, որ այնտեղ, անտառում, դարավոր կաղնիներն ու վայրի ընկուզենիները ճակատում էին հողմի դեմ` աղմկում և գոռում: Եվ քամին բերում էր անընդհատ անտառի այդ լիակուրծք խշշոցն ու մռունչը, ու թվում էր թե` հենց մեր դռան առջև է աղմկահույզ, հողմածեծ անտառը:
Երեխաներս վախից կուչ էին եկել. մինչդեռ եղնիկը դողում էր մի խենթ սարսուռով: Աչքերը կայծակին էին տալիս: Անթարթ, ամբողջովին լսելիք դառած` ականջ էր դնում նա անտառի հուժկու շառաչին, որ խոսում էր նրա հետ մայրենի լեզվով:
Անտառը կանչում է նրան, ընկերների ազատ վազքն է տեսնում նա մթին թավուտների մացառուտ ժայռերն ի վեր,- մտածում էի ես:
Մի փոքր հետո ավելի սաստկացավ քամին` փոթորիկ դառնալու չափ. մեկ էլ աղմուկով բացվեցին լուսամուտի փեղկերը, և մի ուժգին շառաչ միանգամից ներս խուժեց: Եղնիկը հանկարծակի մի ոստումով ցատկեց լուսամուտի գոգը` աչքերը սուզելով շառաչուն խավարի մեջ: Ես իսկույն վրա վազեցի բռնելու նրան, սակայն նա մի ակնթարթի մեջ թռավ լուսամուտից պարտեզը և ծածկվեց խավարների մեջ…

Եղնիկը շատ բարի ,երազկոտ,տխուր,ընկերասեր,բնություն սիրող կենդանի էր:Նա շատ սիրում ,կարոտում և սպասում էր իր ծնողներին:

Եղնիկը թեև այնպես ընտելացել էր մեզ, սովորել էր մեր տանն ու դռանը, բայց մեկ-մեկ մեզնից թաքուն բարձրանում էր այս պատշգամբը և ուշագրավ, լռիկ նայում էր հեռու` անտառներով փաթաթված սարերին. ականջները լարած խորասույզ լսում էր անտառների խուլ ու անդուլ շառաչը, որ երբեմն ուժեղանում էր, երբեմն բարականում` նայելով հովերի թափին: Նայում էր նա այնպե՜ս անթարթ և այնպե՜ս ինքնամոռաց, որ երբ պատահում էր բարձրանում էի պատշգամբը, ինձ բավական միջոց չէր նկատում և երբ հանկարծ ուշքի էր գալիս` նետի պես ծլկվում էր մոտիցս…
Արդյոք գիտե՞ր նա, որ ինքը ղողանջուն անտառների ազատ երեխան է եղել, որ մայրը այնտեղ է կաթ տվել իրեն, որ այնտեղ է իր հայրը եղջյուրները խփել կաղնիներին: Արդյոք, գիտե՞ր, որ այդ խուլ շառաչը անուշ-անուշ օրորել է իրեն առաջին անգամ, և ո՞վ գիտե, գուցե, երազներ է բերել իրեն, սիրուն երազներ…
Խե՜ղճ եղնիկ… Կարոտ` իր սիրած գուրգուրող անտառներից և զանգակ աղբյուրներից, իր խարտյաշ մորից և շնկշնկան հովերի հետ վազող ընկերներից` հիմա տանջվում, տառապում է մեզ մոտ, մտածում էի ես: Եվ այնպես սրտանց ցավակցում էի նրան… Չէ՞ որ նա էլ մեզ պես մտածող և զգայուն հոգի ունի:

Որ ամեն երեխա պետք է իր ծնողների ու իր տան մեջ մեծանա:


Սիրելի Ալեքս

Բարև ընկերս ,ինչպես ես: Կգաս այս ձմռանը Երևան ,որ միասին դիմաորենք Ամանորը:Խաղանք ձնագնդիկ և պատրաստենք ձնեմարդ:Սիրով կսպասեմ նամակիդ:

Քո ընկեր Ալեն:

Վիլյամ Սարոյան «Նապաստակն ու առյուծը»

1.Առակը խոսում է նրա մասին,որ մարդիք միշտ շատ մեծ կարծիք ունեն իրենց մասին քան իրականում կան : Ու հպարտության ժամանակ մեծ փորձանքների մեջ են հայտնում :

2 Գոռոզությունը հպարտության ծաղրանկարն է։

Մեծամիտ միջակությունները նման են փչացած մրգի` ոչ ուտել է լինում, ոչ ցանել։ 

Ջահը ձեռքին ապրելն այնքան էլ անվտանգ չէ` շատերի աչքն է ծակում։

Ջրափոսը լիճ չդարձած շտապում է ծով դառնալ։ Լավ է` օվկիանոսի մասին գաղափար չունի։

4.Նապաստակ դու քո հպարտության պատճառով դարձար աղվեսի կեր բաժին,ամեն կենդանի իր չափով է ուժեղ:

Առյուծ դու միշտ էլ մեծ ես համարվում կենդանիների մեջ ու կլինի միշտ այդպես:

This image has an empty alt attribute; its file name is 65263.png




Մայրենի 05․12․2019

Զմրուխտ,  նախշուն, կխտար, նախկին,  բախտ, ողկույզ, ճեղք, կողպեք, գաղտնիք, սանդուղք, ճեխքել, խախտել, վախկոտ, տախտակ, եղբայր, խրոխտ, թուղթ, խեղդել, ծախսել, կմախք, աղբյուր, պղտոր, դժոխք, դրախտ, զմրուխտյա,  անվախճան, մղկտալ,  թախտ, աղտոտել:

հեքիաթ պարզ զմրուխտյա բարդ աննկատ-անածանց նկատ արմատ վերջալույս վերջ արմատ ա հոդակապ լույս արմատ մանկություն մանկ արմատ ություն ածանց հարձափորց հարց արմատ ա հոդակապ փորձ ածանց խրճիթ պարզ բառ


Աշնան հեքիաթ

Աշնան ժամանակ լինում է տերևաթափեր և լիքը անձրևներ և մառախուղներ: Այդ ժամանակ սկսվում է քամի և կենդանիները սկսում են քուն են մտնում և մի անգամ մի արջ մտածեց չքնի , որ տեսնի , թե մարդիկ ինչ են անում և հաջորդ օրը տեսավ, որ մարդիկ ծառեր են կտռում և նա փորձեց նրանց կանգնացնել հանկարծ որսորդներից մեկը կրակեց արջի վրա և արջը տապալվեց գետնին;

Միատ մարդ գտավ և տարավ արջին իրենց տուն բուժելու և նրան կարողացավ փրկել : նա արթնացավ քնից վանդակի մեջ և այտ մարդը բերել էր ձուկ ու արջը հանգիստ կերավ այդ ձուկը ԱյԴ արջը փոքր ձագ էր և երբ ձմեռը անցավ այդ մարդը բաց թողեց այդ արջուկին իսկ արջուկը չէր ուզում գնար հետ անտառ նա հիշում էր թե ոնց այդ որսորդը կրակեց իր վրա, հետո նա հավաքեց ամբողջ ուժը և գնաց անտառ որտեղ նա տեսավ մի սիրուն թիթեռ ու նա վազում էր այդ թիթեռի հետևից հետո նա տեսավ իր մայրիկին և հայրիկին:



Գրի՛ր վարժությունները:

1.Տրված բառերի մեջ մտնող հնչյունները գրի՛ր (փակագծում տրված Է, թե քանի՞ հնչյուն կա):

Օրինակ՝

ասեղ (4) — ա, ս, ե, ղ:

Արմատ (5)-ա, ր, մ , ա, տ

, երերալ (7)-յէ,ր,է,ր,ա,լ

, երազ (5)-յէ, ր, ա, զ,

, որոտ (5)-վօ, ր, օ, տ,

 տերև (5)-տ, ե, ր, էվ,

, որոշում (7)-վօ, ր, ո, շ, ու, մ,

, երևելի (8)-յէ, ր, էվ, ե, լ, ի,

2.Հաշվի´ր, թե տրված բառերի  մեջ քանի՞ տառ, քանի՞ հնչյուն կա:

Օրինակ՝

եղևնի — 5 տառ, 7 հնչյուն:

Երիտասարդ-9 տառ,10 հնչյուն

, ոլոռ-4տառ,5հնչյուն

-, ողնաշար-7տառ, 8 հնչյուն

, հրշեջ, -5 տառ 5 հնչյուն

գրքույկ,6 տառ6 հնչյուն

 բարև,5տառ6 հնչյուն

 կարևոր, 6տառ7 հնչյուն

բաճկոն,6տառ6 հնչյուն

 ոտք,3տառ 4 հնչյուն  

երամ:4տառ5 հնչյուն

  •  «Ամեն, ամեն ինչ ոսկեզօծվել է…» 

Ամեն-4տառ4 հնչյուն

ինչ-3տառ3 հնչյուն

ոսկեզօծվել-10տառ11 հնչյուն

Ոսկի-4տառ5 հնչյուն

թվում-4տառ 4 հնչյուն

տերև 4տառ 5 հնչյուն

ճյուղ,4տառ4 հնչյուն

Ուր 2տառ 2 հնչյուն

նայում 5տառ 5 հնչյուն

դեղին 5տառ 5 հնչյուն

բոցեր 5տառ 5 հնչյուն

Դեղին 5տառ5 հնչյուն

հրդեհ 5տառ 5 հնչյուն

 ծուխ 3տառ3 հնչյուն

Ջրվեժը 6տառ6 հնչյուն

առուն,4տառ4 հնչյուն

ծառը 4տառ4 հնչյուն

ծտերը 5տառ5 հնչյուն

Աշնան 5տառ5 հնչյուն

քամուն 5տառ5 հնչյուն

ծափահարում 9տառ 9 հնչյուն

Քամին 5տառ5 հնչյուն

այս 3տառ 3 հնչյուն

ծով 3տառ 3 հնչյուն

գանձերի 7տառ 7 հնչյուն

տերը 4տառ 4 հնչյուն

ոսկու 5տառ5 հնչյուն

տերը՝4տառ4 հնչյուն

մեծահարուստ 10տառ10 հնչյուն

  • Հարցեր և առաջադրանքներ
  1. Ինչպե՞ս ես հասկանում հետևյալ պատկերը.

Ջրվեժը, առուն, ծառը, ծտերը Աշնան քամուն են ծափահարում:

Քանի որ բանաստեղծության մեջ քամին ամենի տերն է համարվում ,դրա համար էլ բոլորը նրան են մեծարում:

  1. Ո՞ր պատկերն է քեզ ավելի շատ դուր գալիս: Պատասխանդ հիմնավորի՛ր:

Ամեն, ամեն ինչ ոսկեզօծվել է,

Ոսկի են թվում տերև ու ճյուղ,

Ուր որ նայում ես, դեղին բոցեր են,

Դեղին հրդեհ է և դեղին ծուխ:

Այս հատվածը շատ գեղեցիկ աշուն է նկարագրում ,ինչպես Հայաստանի աշուներն են միշտ :

  1. Ինչո՞վ է աչքի ընկնում բանաստեղծությունը՝ գույնո՞վ, ձայնո՞վ, թե՞ շարժումով:

Եվ գույնով ամեն ինչ ոսկեգույն է ,և շարժումով,որտեղ քամուն են ծափահարում:

  1. Դո՛ւրս գրիր այն տողերը, որտեղ “գույն” կա:

Ամեն, ամեն ինչ ոսկեզօծվել է,

Ոսկի են թվում տերև ու ճյուղ,

Ուր որ նայում ես, դեղին բոցեր են,

Դեղին հրդեհ է և դեղին ծուխ:

  1. Գրի՛ր, թե տրված բառերի  մեջ քանի՞տառ, քանի՞հնչյուն կա:

Ոսկեզօծվել, տերև, ոսկի, ջրվեժ

Ոսկեզօծվաել- 10 տառ ,11 հնչյուն

տերև- 4տառ,5 հնչյուն

ջրվեժ- 5տառ, 5 հնչյուն

5.Բանաստեղծությունը գրավոր պատմի՛ր և նկարի՛ր:

Սա աշնան գեղեցիկ տեսարան է ,ամեն ինչ գեղեցիկ է ,արևոտ ու ոսկեզօծ աշուն է:Որտեղ

ջրվեժը, առուն, ծառը, ծտերը աշնան քամուն են ծափահարում: Եվ այս ամենի տերը քամին է համրվում:

Մայրենի Իմ աշնանային արձակուրդները

Այս աշնանը ես ունեցա շատ հետաքրքիր արձակուրդ:Ասեմ որ արձակուրդիս սկիզբը անցկացրել եմ դպրոցում կատարելով շինարարական գործեր,օգնելով դպրոցին: Շատ գեղեցիկ աշուն է հիմա Երևանում ,արդեն ցուրտ է :

Հետո գնացի Գյումրի,որտեղ ծնվեց իմ քեռիի աղջիկը:Նա շատ գեղեցիկ և սպիտակամորթ փոքրիկ է:

Ներկայացնում եմ արձակուրդիս ընթացքում արված նկարներս:

This image has an empty alt attribute; its file name is 20191030_1005452916601172186976545.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 20191028_1022505097557124296881362.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 20191028_1022552414510682291033451.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 20191029_1019431612380063405442592.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 72827013_1619941081475960_6029883656925872128_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 73388576_438140486842010_4329007991312351232_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 73546671_464126194462651_1579071234912550912_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 74242347_1775982965871707_2283907155239108608_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 74505390_764226660668928_1486199477738930176_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 73694515_1379271065570044_8666882852412981248_n.jpg

Արդար Լայոնելը

Ըստ ինձ գողությունը մնում է գողություն: ԵՎ կապ չունի , թե ինչ ես գողանում

Աստվածաշնչում պատվիրաններից մեկը գրված է որ գողություն չանեն :

Միջօրեի շոգից ու տոթից կարծես ամեն ինչ հալվել ու անէացել էր: Թվում էր, թե բացի օձերից ոչ մի կենդանի արարած չկա աշխարհում: Լավ էր, որ նախօրոք պատրաստվել էինք: Կեսօրվա տոթին մնում էինք մեր զով սենյակում, երեկոն անցկացնում էինք բացօթյա տաղավարում:

2. Գրի´ր բառամիջում  է ունեցող յոթ բառ: Այդ բառերից 3-4-ով կազմի´ր նախադասություններ:

1.Անէանալ,վայրէջք,էլեկտրաէներգիա,մանրէ,ելևէջ,լայնէկրան

Ինքնաթիռը վայրէջք կատարեց:

Հեռվում լսվում էր ծանոթ ելևէջներ:

Էլեկտրաէներգիայի անջատման պատճառով խափանվել էր երթևեկությունը:

 3.Գրի´ր բառամիջում  о ունեցող յոթ բառ: Այդ բառերից 3-4-ով կազմի´ր նախադասություններ:

կեսօր,միջօրե,շտապօգնություն,անօգուտ,ոսկեզօծ.արծաթազօծ,արևազօծ

Կեսօրին արևը վառում էր:

Շտապօգնությունը շատ լավ է աշխատում:

Անօգուտ աշխատանքի պատճառով փչացան տան լույսերը:


………

Վեր.ապես, փո.րիկ, որով.ետև, հար.ան, առա.նորդ, խն.րել, ող.ունել:

Վերջապես, փոքրիկ, որովհետև, հարևան, առաջնորդ, խնդրել, ողրունել

2.«ԾԻՐԱՆԻ ԾԱՌԸ» պատմվածքից գտի՛ր և դո՛ւրս գրիր օ-ով սկսվող և ո-ով սկսվող բառեր: Հիշո՞ւմ ես, թե որ բառն էր բառասկզբում կարդացվում օ, բայց գրվում ո: Գրի՛ր այդ բառը:

ով ովքեր

3. Գրի՛ր ամբար, ճանապարհ, լուսամուտ, մայթ, առաջնորդ, ծուղակ,  աչալուրջ, նորելուկ բառերի հոմանիշները: պահեստ , ճամբա , լուսանցք ,փողոց,ավագ,թակարդ,ուշադիր, նորեկ

4. Գրի՛ր անցյալ, փոքրիկ, սխալ, վերադառնալ, հրամայել, անհայտանալ բառերի հականիշները:

ներկա,մեծ,ճիշտ,հեռանալ,խնդրել,գտնվել

……….

Արթնանալ, կենդանի, փա.խչել,   առյուծ,  թաքնվել:

 երեկո, -առավոտ

հիմար,-խելացի

սոված, -կուշտ

փոքր, -մեծ

սկսել  -ավարտել

մեծամիտ-հպարտ-գոռոզ

ահարկու-ահավոր

ողորմելի -խղճալի

մռնչոց-ճվճվոց

Հոկտեմբերի 9

Վիրավոր առյուծը ու կրիան

Առակը պատմում է մարդկության մասին, ովքեր դաժան են վարվում կենդանիների հետ,իսկ կենդանիները հոքատար են վարվում իրար հետ:

Ասացվածքներ

Ոզնին իր ձագերին բամբակ է անվանում։

Ավելի շուտ ուղտը կանցնի ասեղի անցքով, քան հարուստը կհրաժարվի իր հարստությունից:

Քաղցր լեզուն օձին բնից կհանի։
Շունը շան թաթ չի կծի։

Խորուրդ առյուծին

Առյուծ խորուրդ եմ տալիս որ դու ունենաս լիքը ընկերներ որ կարողանաք միասին պաշպանվել գիշատիչ մարդկանցինց:

Կրիա եղիր այդպես հոգատար բոլոր կենդանիների նկատմամբ:

Որսորդ զգուշ եղիր բոլոր կենդանիներից ,որ վնասվածքներ չունենաս:Եվ շատ մի վնասիր կենդանիներին:

This image has an empty alt attribute; its file name is d091d0b5d0b7d18bd0bcd18fd0bdd0bdd18bd0b9.png



…………


Մըտիկանել-նայել

պատել-ծածկել

դալկանում-դեղնել, գունատվել

ասլարած-թառամել,թուլանալ

ժիր-աշխույժ

Բարձրունքի հաղթահարում դեպի Թեղենիս լեռ

Սեպտեմբերի 25-ին ողջ դասարանով գնացինք Թեղենիս լեռ:Անցավ շատ հետաքրքիր ուրախ և անմոռաց:Սկզբում քայլեցինք գյուղի միջով ,հետո անտառով բարձրացանք դեպի լեռը և հաղթահարեցինք շատ բարձրունքներ մինչև ավարտին հասնելը: Ընթացքում հանգստացանք ,քննարկումներ արեցինք,վանքում երգեցինք ,վազվզեցինք,լիքը ծիծաղալի պատմություններ պատմեցինք: Առաջին սարի գագաթին հասնելուց ես նկատեցի ,որ այդտեղ ջուր կար և ասացի բոլորին ,հետո տեսա քարեր,որի վրայից ջուր էր գալիս ,ջուրը համեղ էր և սառը: Բնությունը շատ գեղեցիկ էր:Ես երբեք չեմ մոռանա այն ամենը ինչ տեսա և խորհուրդ կտամ ընկերներիս լինել Թեղենիս լեռան վրա:

This image has an empty alt attribute; its file name is 70719552_404658980192760_5480829838262534144_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 70765327_406878833362214_6731264061314433024_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 70902703_2389122524693843_7814963101270278144_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 71317843_2135201243251104_8965166321075486720_n.jpg
This image has an empty alt attribute; its file name is 71498680_2700644496634897_6108269210964590592_n-1.jpg

1. Տրված բառերը վանկատի՛ր (վանկերի բաժանի՛ր): Բառերի դիմաց գրված է վանկերի քանակը:

Օրինակ՝ արահետ (3)- ա-րա-հետ

կածան (2)-կա-ծան

, հերոս (2),հե-րոս

բերանբաց (3)-բե-րան-բաց

, արկածային-ար-կա-ծա-յին

(4), արդարադատ -ար-դա-րա-դատ

կարգապահ -կար-գա-պահ

, հերթական (3),-հեր-թա-կան

մատակարարել (5)-մա-տա-կա-րա-րել

, ազատասեր (4):-ա-զա-տա-սեր

2Տրված են վանկեր: Վերականգնի´ր վանկատված (վանկերի

բաժանված) բառերը:

Օրինակ` թե-թե-վա-նալ – թեթևանալ:

Ա. Տե-րև-տերև

ա-րև-մուտք-արևմուտք

, ա-րև-կող-արևկող

, Տա-թև-Տաթև

Բ. Տե-րե-վա-թափ-տերևաթափ

անձ-րե-վա-յին-անձրևային

, ա-րե-վոտ,-արևոտ

հե-վալ,հևալ

 բե-վե-ռա- յին,-բևեռային

 ձե-վա-կան,-ձևական

թե-վա-վոր,-թևավոր

 ու-ղե-վոր,  ուղևոր

սե-վա-նալ:-սևանալ

3. Տրված բառերը վանկատի´ր (վանկերի բաժանի՛ր): Ընդգծի՛ր այն և —երը, որոնք վանկատման ժամանակ երկու տառով (ե, վ) չեն գրվում:

Սևուկ-սե-վուկ

թեթևություն-թե-թե-վութ-յուն

, անձրև-անձ-րև

բարևել-բա-րե-վել

կարևոր,-կա-րե-վոր

արևշող-ա-րև-շող

թևանցուկ-թե-վան-ցուկ

տևական-տե-վա-կան

թեթև-թե-թև


Աշուն գիշեր

Աշնան ժամանակ մենք տեսնում ենք գունավոր տերևներ և նրանք կամաց կամաց ընկնում են մեր վրա: Երբ իրիկունը գալիս է անձրև, նրա կաթիլները դառնում են նորածնված աստղեր և նրանք ընկնում են մեր ձերքերի մեջ:

Երբ քամի է մենք լսում ենք նրա շվվոցը :

Մայրենի26.09.2019

  • Տրված բառերում ե և ո տառերն ինչպե՞ս են կարդացվումԱ և Բ շարքերը ի՛նքդ շարունակիր:

Ա. Եղանակ, երազ, երամ, երկիր, երդում, եռալ, եղնիկ, . երակ,երկինք,երկար.երկու,

Բ. Ոզնի, ող, որս, ոսկոր, ոստ, որակ, ոտք, որքան,ոսկի

  • Տրված բառերումևտառն ինչպե՞ս է կարդացվում:

Ա Հարևան-

, Սևան,

հևալ

, տերև

, կեղև

, թև

, սև:

Բ. Նաև, թեև, և

…………………………….

գյուղացու մեկը-համագյուղացի

գլխով անցածը-իր հետ պատահածը

պարի տաք ժամանակ-թեժ պարի ժամանակ

հայ հույ անել-վիճել

շունչը իրեն քաշել-շունչը պահել

վազելը մեկ անել-փախչել

հանդ-արտդաշտ

հանդիմանել-մեղադրել

գավազան-ձեռնափայտ ,ցուպ

…Փիլոսի հիմարությունների սկիզբը

Գյուղացու մեկն ունենում է մի հիմար տղա՝  անունը  Փիլոս: Մի օր, հանդից վերադառնալիս սա մի ասեղ է գտնում ճանապարհին, գցում է սայլի մեջ, որ բերի տուն: Ու, տուն հասնելով, մորն ուրախացնում է,թե քեզ համար ասեղ եմ բերել: Որքան փնտրում է՝ ասեղը չի գտնում սայլի մեջ:

Այդ ժամանակ մայրը հանդիմանում է նրան.

— Հիմա՛ր,- ասում է,-գտած ասեղը շորի կուրծքը կամ թևքը կխրեն, ոչ թե սայլի մեջ կգցեն:

— Լավ, մյուս անգամ էդպես կանեմ,- ասում է Փիլոսը:

….Փիլոսը և կատվի ձագը

Մյուս անգամ մի կատվի ձագ է գտնում.աշխատում է կրծքիւն ամրացնել ու դրա համար այնքա՜ն է չարչարում կատվին, խեղճը սատկում է:

Գալիս է մորը պատմում: Մայրն ասում է.

-Հիմա՛ր, կատվին «փիսի-փիսի» կանեն, ոչ թե էդպես…

-Լա՛վ, մյուս անգամ էդպես կանեմ:


…Նապաստակն ու Փիլոսը

Մի քանի օր հետո նապաստակ է պատահում: Փիլոսը սիրով «փիսի-փիսի»  է կանչում: Եվ քանի նա կանչում է, նապաստակը հեռու է փախչում:

Գալիս է մորը պատմում, թե ինչպես է նապաստակը փախել:

-Ա՛յ,-ա՛յ-ա՛յ, ա՛յ,- ասում է մայրը,-նապաստակին փայտով ու հրացանով կխփեն, ոչ թե «փիսի-փիսի»  կանեն:

-Եկող անգամ էդպես էլ կանեմ, մայրի՛կ:

….Փիլոսը և հորթը

Եկող անգամ լաց լինելով գալիս է տուն:

-Ի՞նչ է պատահել,-հարցնում է մայրը:

-Գնացի դաշտ, մի հորթ պատահեց, փայտով խփեցի, ոտը կոտրվեց, հնձվորները բռնեցին ծեծեցին ինձ:

-Ա՛յ,-ա՛յ-ա՛յ, ա՛յ,- ասում է մայրը: Հորթին փայտով չեն խփի, իսկ մարդի, հնձվորի պատահելիս՝ «բարի աջողում» կասեն:

-Լա՛վ, մայրի՛կ, մյուս անգամ էդպես կանեմ:

…Փիլոսը թաղման ժամանակ

Մյուս անգամ հանդիպում է մի մեծ խումբ մարդկանց, որ մեռել էին տանում թաղելու:

-Բարի աջողո՜ւմ, բարի աջողո՜ւմ,- գոռում է Փիլոսը:

Մարդիկ բռնում են դրան՝ մի լավ ծեծում, և նա լալով գալիս է էլի մորը պատմում գլխով անցածը:

-Վա՜յ, տղա,- մեռելի պատահելիս՝ կտխրեն, լաց կլինեն, կասեն «աստուծով մխիթարվեք» :

— Լավ, եկող անգամ էդպես կանեմ,- խոստանում է Փիլոսը:


….Հարսանիքի ժամանակ

Մի քանի ժամանակ հետո գյուղով անցնելիս, տեսնում է հարսանիք, բակում մարդիկ, կանայք պարում են, ուրախանում:

Փիլոսը մոտենում է, ուրախության ու պարի տաք ժամանակը՝ գլխարկը վերցնում է ու բարձրաձայն լաց լինում.

-Աստուծով մխիթարվեք,-ասում է,-աստուծով մխիթարվեք…

Մարդիկ բռնում են դրան, մի լավ ծեծում ու հարսանիքից դուրս անում: Ճանապարհին պատահում է մի տերտերի.կարծում է՝ դա էլ է իրեն ծեծելու, հայհույ է անում, որ փախցնի:

Բայց տերտերը մոտենում, գավազանով խփում է դրան և ճանապարհը շարունակում:

Իսկ Փիլոսը գալիս է տուն ու բոլորը լալով պատմում է մորը.

-Վա՛յ, Փիլոս, վա՛յ,- ասում է մայրը: -Տերտեր տեսնելիս՝ գլխարկը կվերցնեն, կչոքեն և կասեն. «Օրհնի, տեր հայր»:

-Մյուս անգամ, մայրի՛կ, էդպես կանեմ:

….Արջը և Փիլոսը

Եվ շատ չի անցնում,  մի օր Փիլոսը գնում է անտառ: Շատ է գնում անտառում, քիչ է գնում, մեկ էլ պատահում մի արջի:

Փիլոս, դու փիլո՜ս…

Արջին տեսնում է թե չէ՝ ծունկ է չոքում ու ասում.

-Օրհնի՜, տեր հայր, օրհնի՜…

Արջը թաթերով խփում է դրան, գցում գետին ու վրան նստում:

Փիլոսը վախից լռում է ու շունչը քաշում իրեն:

Արջը տեսնում է էլ ձայն-շունչ չկա, թողնում է հեռանում:

Իսկ Փիլոսը վեր է կենում ու մինչև տուն վազելը մեկ է անում:

Ու այդ օրվանից, ասում են, Փիլոսը խելոքացել է, էլ հիմարություններ չի անում:

1.Տրված բառերն այբբենական կարգով դասավորի՛ր:

Երբևէ, որևէ, այժմյան, դաստիարակ, գաղտնի, ելևէջ, արդուկ, երբեք, գզվռտոց, երախտիք, որևիցե, զվարթ, ականջօղ, բերրի, օրրան, տարրական, մրրիկ, թղթակից, զարթնել, հեքիաթասաց:

ականջօղ, այժմյան ,արդուկ ,բերի,գաղտնի,գզվռտոց,դաստիարակ,ելևեջ,երախտիք,երբեք,երբևէ, զարթնել , զվարթ , թղթակից, հեքիաթասաց , մրրիկ, որևէ , որևիցե , տարրական , օրրան

2.Մեկ տառ փոխելով տրված բառերից ստացի՛ր նոր բառեր:

Օրինակ՝

որդ — արդ (հիմա), երդ, որբ, որթ, որձ, որմ (պատ), որջ, որս:

Հորդ, հարդ, ուղտ, աղտ, գիրք:

հորդ-հորթ,հարթ

հարդ-հարթ,մարդ,բարդ

ուղտ-ուխտ,ուղի,

աղտ-աղի,աղբ,ուղտ

գիրք-գիրկ

3.Տրված բառերում ո՞ր տառերով (նշաններով) է գրվել է հնչյունը:

Էջ, էի, էգ, էքսկուրսիա, կես, սեր, տեր, հավերժ, բազե, րոպե:

4.Տրված բառերում ո՞ր տառերով (նշաններով) է գրվել o հնչյունը:

Օր, օգուտ, օտար, օղակ, մորեխ, նոր, կտոր, սովորել, պահածո, երեկո, կինո:

1.Տրված տառերն այբբենական կարգով դասավորի´ր: Ո՞ր տառերն են դուրս մնացել:Առանձնացրո՛ւ ձայնավորները:

Ճ, ջ, ժ, ձ, յ, ռ, ր, ց, է, ղ, փ,բ, ս, մ, ո, կ, ը, թ, ծ, վ, գ, ե, ա, ն, ի, տ, հ, պ:

Ա,բ,գ,ե,է,ը,թ,ժ,ի,ծ,կ,ձ,ղ,ճ,մ,յ,ո,պ,ռ,ս,վ,տ,ր,ց,փ,

դ,զ,լ,խ,հ,ն,շ,չ,զ,ու,ք,և,օ,ֆ

ու,օ

2.Տրված բառերն այբբենական կարգով դասավորի՛ր: 

Եղինջ, շյուղ, պատշգամբ, դարպաս, թակարդ, կաթսա. սրճեփ:

Դարպաս,եղինջ,թակարդ,կաթսա,շյուղ,պատշգամբ,սրճեփ;

3.Կոմիտասի «Աշուն օր» բանաստեղծությունից  դո՛ւրս գրիր 5 ձայնավորով սկսվող և 5 բաղաձայնով սկսվող բառեր:

ձայնավոր-երկիր,ամպեր օրան առավոտ ,արև

բաղաձայն-սևուկ,դողալ,մաղ,ծերուկ,հոգնած

Աշնան օր

Կարմիրով գրված բառերը դուրս գրիր, ապա բառարանի օգնությամբ բացատրի՛ր:

Օրան- Քաղած հացահատիկ՝ հունձ, որ պետք է կալսվի:
Քաղած հացահատիկի խուրձ:

Պաղեց-սառեց

Հևաց- Արագ-արագ և ընդհատաբար շունչ քաշել, հեթհեթալ

Մարմանդ -մեղմ,հանդարտ

Դալուկ-դժգույն

3. Կանաչով գրված բառերը դուրս գրիր, ապա գրիր այդ բառերի հոմանիշները:

Առավոտ-լուսաբաց,այգաբաց,այգ,լուսածագ

արև-արեգակ,արփի,արեգ

քող- Շղարշ, Երեսքող

քուն- նինջ, ննջյուն, ննջում

մշուշ- Մառախուղ, մեգ, մառ, բալ, շամանդաղ, մռայլ

քամի-հողմ,սամում,պտուտահողմ

ժիր- Աշխույժ, վառվռուն, թռվռան, թռվռուն, առույգ, արագաշարժ, ճարպիկ

4. Կապույտով գրված արտահայտությունները գրի՛ր մեկ բառով:

Վար եկան — Աշխույժ, վառվռուն, թռվռան, թռվռուն, առույգ, արագաշարժ, ճարպիկ

Շար եկան-շարվեցին

բուք արավ-ցրտեց

սուգ արավ -սգաց

շող կապեց -շողաց

մաղ տալով -մաղեց

շաղ տալով -շաղեց

փախ տվավ -փախչեց

կախ տվավ-կախվեց

ցիր եկան -ցրվեցին

This image has an empty alt attribute; its file name is d5b9d5a5d5b4-d5b8d682d5a6d5b8d682d5b4-d5a4d5a1d5bd-d5a1d5b6d5b6d5a5d5b4-1.png

Նկարում աշնային առավոտ է, սարի վրա շար են եկել սև ամպերը : Քամին փչում է, խոտը մրսում է;

Հայերենի հնչյունները

ա,բ,գ,ե,է,ը,թ,ժ,ի,ծ,կ,հ,ջ,ռ,ս,վ,տ,ր,ց,փ,

դ,զ,լ,խ,շ,չ,ու,ք,և,օ,ֆ

Դարպաս, եղինջ, թակարդ, կաթսա, շյուղ, պատշգամբ, սրճեփ:

Մատյան, մեղավոր , մթերք, միլիոն , մխիթարել, մղկտալ, մողես, մրջյուն:

Ականջօղ , այժմյան , արդուկ , բերրի , գաղտնի, գզվռտոց , դաստիարակ , ելևէջ , երախտիք երբեք ,Երբևէ, զարթնել , զվարթ , թղթակից , հեքիաթասաց , մրրիկ, որևէ, որևիցե, տարրական, օրրան:

Հորդ-հորթ,հարթ,բարդ

հարդ-հարթ,մարդ,վարդ

ուղտ-ուխտ,

Աղտ-ախտ

Գիրք-ձիրք,դիրք

Ճանապարհ


Բարակ ուղին սողալով,
Ոտի տակին դողալով,
Ճամփի ծայրին բուսել է
Կյանքի ծառը շողալով։

Ի՜նչ լայն սիրտ է, որ ունի
Այս ճանապարհն Անհունի․․․
Մարդու, բույսի, գազանի
Եվ թևավոր թռչունի։

աշոտ